Hjälp
29.11.2016
Hej min penis har typ fått något fin aktigt på skaftet tvättat mig ofta o rakar mig är de något farligt den är ganska stor och öm har hatt den i cirka 3 dagar nu någon som är farligt?? Och sen en fråga är lite orolig att ja sprutar för mkt kan man de för de tar typ alldrig slut..:/ anonym kille Robert125

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.12.2016
Hej.
Antagligen är det en helt vanlig finne du har på penisskaftet. Det är inte farligt och den försvinner antagligen av sig själv bara du låter den vara ifred. Eftersom du har fått vänta så länge på ditt svar (beklagar detta) så är finnen antagligen redan på bättringsvägen. Det är viktigt med hygienen, men man skall undvika att tvätta sig för ofta. En tvätt med vanligt vatten om dagen räcker.
Jag tror inte att du behöver vara orolig att du sprutar för mycket. Jag har ännu inte hört om någon som skulle ha blivit uttorkad av det. Kroppen producerar nytt hela tiden, så det tar inte slut. Men om du har nån anledning att misstänka att någonting verkligen är fel så kan du tala med en läkare, antingen på hvc eller med en urolog på en privatmottagning om det. Men jag tror som sagt inte att det är nån fara.
Kram
Tessi