anonym
08.07.2014
det är rött på ollonrt o svider lite lätt och ollonet är fuktigt o typ små små vita prickar o förhuden är röd på toppen och torr och öm, vad kan det vara?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
10.07.2014
Hej!
Det är lite svårt att veta vad det kan vara, så det är nog bäst att du går och visar upp det - ifall det skulle vara någon könssjukdom eller andra besvär som behöver behandling, som jästsvampinfektion. Även så här i semestertider kan du säkert vända dig till kommunens/stadens hälsovårdscentral, bara säg till i infodisken där att du behöver komma till labbet för problem på könsdelarna. De är proffs, de kommer inte att tycka att det är det minsta pinsamt.
Läs även våra infosidor om besvär på snoppen, kanske där finns någon förklaring.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott (på basen av barnmorskornas tidigare svar)