Är jag normal?
18.03.2014
Hej. Jag undrar om min kuk är normal. Den är 16cm vid stånd som jag tycker att är litet. Är den det? Sedan undrar jag ännu över att varför jag sprutar så mycket när jag får utlösning? Det är som om det aldrig skall sluta spruta ut ur kuken. Orolig

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
21.03.2014
Hej Orolig!
Japp, du är fullt normal! 16 cm är till och med ett par tre centimeter ÖVER medeltalet (95% av alla snoppar är mellan 9 och 19 cm). Så du har absolut inget att bekymra dig för på den fronten. 16 centimeter är inte heller för stort - för stora snoppar är inte så häftiga som killar oftast tror. Se, tjejers slidor är i medeltal bara 15 cm djupa när de är sexuellt upphetsade, så är snoppen längre än det så gör det antingen ont för tjejen om han tynger in hela snoppen eller så får han vara försiktig hela tiden. Vissa ställningar tar direkt ont om han är för lång, för att cervix ("botten" av slidan) är känslig. Dessutom så är slidan bara känslig 2-2,5 centimeter upp från mynningen, sedan känns det inte så mycket - tjejer kan ju faktiskt ha in en tampong i slidan dagen lång utan att känna av den över huvudtaget, har du tänkt på det ;) Och allra känsligast är klitoris och den sitter ju inte ens inne i slidan och påverkas inte alls av snoppens längd. Och när det kommer till kritan: det är inte storleken som spelar roll utan vad han kan göra med den. Alltså man blir absolut ingen bättre älskare av att ha stor kuk, utan det handlar om teknik och lyhördhet!
När det gäller att spruta massor, så är även killar olika. Men det brukar faktiskt inte vara så stor skillnad på mängden sperma som kommer ut ur ollonet. De flesta killar får bara 1-2 teskedar per sats sperma, men det kan se lite olika mycket ut beroende på hur lång orgasmen är, hur mycket som kommer ut per "spurt" och vad de jämför med. Jämför man med vilken porrfilm som helst så får de flesta killar världens komplex för att de sprutar så dåligt och så lite sperma. För porrfilm är ju fejkat, de "fyller på" med små pumpsprutor med en blandning av vatten och äggvita i för att det ska se mycket ut. Kolla fast kameravinklarna! Ett annat knep de sysslar med i porrindustrin är att filma flera samlag i samma ställning och alltså flera orgasmer och sedan klippa ihop sekvenserna med utlösningarna så att det ser ut som en enda lång. Som vi brukar tjata om här: porrfilmer är det ingen idé att tro att man ska lära sig något om sex från. Det är som att tro att man ska lära sig köra bil genom att se på hur Paul Walker kör bil i Fast and furios-filmerna. Porrfilmer är teater och fejk som är tänkt som underhållning och upphetsning och har knappt något alls med RIKTIG sex att göra. Massor av det de gör där ger tex inte tjejer orgasmer, oftast bara ONT!
Hursomhelst är det knappast något fel på dig, så du kan vara lugn! :)
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna