färdig växt
08.09.2014
Hur vet jag när min snopp är färdigväxt? Fick snopphår typ ett år sedan, är nu 16. Jag röker, och undrar också om det har någon betydelse? När jag är hård är den ca. 12cm, har dessutom hört att snoppens växt blir långsammare om man runkkar mycket, och jag började runkka redan i 12 års åldern, ca 2ggr om dagen.. ännu en fråga :P jag har blivit lite trött på att använda handen hela tiden, vad finns det för bra "hemgjorda" fittor? Tack i förväg! Ni gör ett underbart jobb! :) y0

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.09.2014
Hej.
För att kunna svara på om pubertetsutvecklingen är klar för din del borde jag ju veta hur din längdtillväxt har sett ut o.s.v, men för vissa killar pågår ju utvecklingen ända fram till 17-18års åldern så det kan hända att du växer mer ännu, det är nog bara att följa med och se vad som händer.
Rökningen påverkar nog penisen, på det sättet att den försämrar blodcirkulationen i de små blodkärlen så att det på sikt kan leda till att man får svårare att få stånd eller hållas hård. Bland annat därför är rökning ingenting att rekommendera om man är rädd om sin sexuella prestation.
Det finns ingenting som tyder på att penisens tillväxt skulle avta eller bli lidande av att man runkar, så håll på du bara. Det är en bra och säker form av sex och att veta vad man själv tycker om är alltid en fördel i det skede man börjar ha sex med en annan person.
Vad du skall hitta för bra och hemmagjorda uppfinningar för att tillfredsställa dig med vet jag inte. Om man har tröttnat på det "vanliga" sättet kanske det räcker med att hitta på ett nytt sätt att klämma om penisen, kanske stimulera området bakom pungen med andra handen på samma gång? Annars är det nog bara den egna fantasin som sätter gränser för vad du kan hitta att leka med där hemma, men några tips kan du kanske hitta på denhär sidan: www.hemmagjorda-sexleksaker.com
Hälsningar
Tessi