Finnar vid könshåret
06.09.2015
Hej efter ja började raka mig fick ja typ inåt växande finnar och det är väldigt äckligt , när ja trycker lite på de så kommer de ur varr och efter det kommer det blod har haft det väldigt
Länge , vad ska ja göra? Blackmamba

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.09.2015
Hej,
Det är jättevanligt att man får finnar och hudirritation då man rakar sig i underlivet. Det kan dels bero på att rakbladen i din hyvel är slöa/smutsiga, dels på att du använder fel metod eller gör på fel sätt. Men tyvärr händer det också att man får röda prickar och finnar och irritation även om man följer alla kostens regler - och det beror helt enkelt på att håret finns där av en anledning.
Den irritation som redan finns kan du försöka behandla genom att hålla huden ren och torr. Om det finns små sår skall du sköta om dem. Och för att ta reda på hur du i fortsättningen skall göra dig av med oönskad hårväxt kan du läsa här.
Sköt om dig!
Kram
Tessi