fortsätn på pung farligt?
26.05.2014
Hej, jag skulle helst inte vila gå till skolhälsovårdaren då ja tycker att det skulle vara pinsamt tå vi slutar skolan den här veckan. Jag kände på pungen i morse och den är inte riktigt själva kulan som är spruclen uppfattade jag det somnutan att den hade nåt slags "släp" efter sig. Ungefär som en äggula. Det gör bara lnt efter att jag har känt på dom. Ka det vara bitestickeln? Hur farligt är detta? Tacksam för svar!
toffex

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
Ungdomsinformatören Lena svarar
28.05.2014
Hej igen Toffex!
Liselott och Sanna hade svarat på din kommentar redan, jag klistrar in svaret här också!
Hej igen!
Oj vad jättesvårt att veta - vi är ju inte läkare och kan inte se och undersöka. Men eventuellt kan det vara så att bitestikeln är lite svullen eller har fått sig en smäll (typ blåmärke inuti), eller att det kanske är ett ljumskbråck. Hm... följ med ännu ett par dagar - eller så går du via HVC (du kan be om en manlig läkare om du vill när du ringer och beställer tid, och säg bara att du är öm vid beröring på sidan av testikeln). Kanske nog ändå bäst att du kollar upp det - åtminstone så att du kan sluta oroa dig.
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna