fråga
09.07.2015
Hejsan har en liten fråga är så att jag.har en vitt prick nedanför förhuden liksom om man drar ner förhuden så är de en vitt prick där eller böld eller nåt vid strängen är de nåt farligt har nog hatt de i ett halv år nu trodde de va en finne men de värkar intr va o tvättar mig noga så min fråga är.om de är farligt??

Ungdomsinformatören Liselott svarar
10.07.2015
Hej!
Hm... det är nog väldigt svårt att avgöra vad det kan vara utan att se det, det kan nog bara en vårdutbildad göra vid fysisk undersökning. Men vi har en sida här på Decibel om vanliga "underligheter" man kan ha på snoppen, och enligt beskrivningarna där låter det lite som en vanlig penil papel, alltså inget ovanligt. Men för säkerhets skull ska du nog boka en tid till ungdomsmottagningen - bland annat för att du inte skriver något om huruvida du haft någon form av sex och om det skulle kunna vara frågan om någon könssjukdom. Men har den varit där ett halvår, så behöver du inte akut söka vård, utan boka tid bara.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott