grått könshår
17.11.2014
Jag är en pojke på 14 år och har grått könshår det längsta är 2-3 cm vet inte vad det beror på har också liten penis vid stånd 7 cm vad kan jag göra hjälphhar också svårt att få utlösning igår var första gången är det normalt eller för sent?? Snällllla hjälp!¡

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.11.2014
Hej.
Precis som du har hört många gånger förr, så säger jag det igen - alla utvecklas i olika takt och enligt olika mönster. På basen av din ålder så kan jag anta att du inte ännu har vuxit färdigt utan har säkert flera år av pubertetsutveckling kvar. Med andra ord kommer din penis sannolikt att växa ännu, så det är bara att vänta och ha tålamod.
Även tidpunkten för när man börjar få utlösning varierar från person till person - men om du igår fick utlösning så är det ju ingenting du skall bekymra dig över utan istället vara nöjd över att det funkar!
Könshåret beror, precis som hårfärgen, på ärftliga faktorer. Och det är inte så mycket man kan göra åt den saken. Det låter som om du är ganska i början av din pubertetsutveckling så jag skulle råda dig att bara ta det lugnt och följa med vad som häner - sist och slutligen är det inte så mycket annat man kan göra. Men i mina öron låter allt dethär helt normalt.
Kramar
Tessi