Hårdknöl
12.10.2015
Hej har en hård knöl på penis roten och har haft de nu de senaste veckorna. Det känns som en hård knöl som inte är en inflamerad hårsäck.
Har haft en förhållande i 2 år och vet att min flickvän inte har någon sjukdom och inte heller varit otrogen..
Oroad kille

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.10.2015
Hej.
Nästan alla knölar man får på eller runt penisen är helt ofarliga och godartade. Eftersom jag inte vet hur stor knölen är eller om den gör ont så är det lite svårt att veta vad det rör sig om men mitt råd är att du skulle följa med situationen i ett par veckor, men om knölen finns kvar eller om den t.ex. börjar göra ont eller växer så tycker jag att du skall gå till en ungdomsmottagning och tala med dem.
Jag tror inte att du behöver oroa dig.
Kram
Tessi