Knöl i blodådra på snoppen
26.01.2015
Har en liten knöl på en blodådra på min snopp som uppkommer efter jag onanerat ibland men inte alla gånger, har spänt mej mkt samtidigt också, det är ömt och syns bara när snoppen är erigerad, vad kan det vara? Torbjörn

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
28.01.2015
Hej Torbjörn! Kroppens blodådror är inte spikraka men fyller sin funktion ändå! :) Din blodådra som plötsligt tar en sväng finns nog alltid där men när snoppen är erigerad har så pass mycket mera blod samlats där som ska transporteras omkring, pulserar häftigare vilket gör att svängen syns så pass mycket tydligare. Samt att när snoppen är erigerad och hård stiger blodådrorna upp ovanpå den hårda ytan och deras struktur är fullt synliga. Troligen känner du en viss ömhet där iom. att trycket i blodflödet där i "kurvan" är så pass mycket högre. Undvik att röra precis där om det känns ömt.
Det här är helt normalt! :)
Med vänlig hälsning,   Annika         barnmorska - hälsovårdare