Knöl på penis
07.10.2014
Hejsan! för 3-4 månader sen upptäckte jag en knöl på insidan av skinnet precis under mitt ollon. Denna knöl var ganska liten i början men har växt ganska mycket nu. Den kändes bara vid stånd förr men nu känns den hela tiden. Den gör inte alls ont, förutom när man trycker på den. Det är ingen finne eller inflamerad hårsäck, utan känns mer som brosk av något slag! är mycket orolig nu eftersom den växer mer och mer! Robert

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
09.10.2014
Hej Robert!
Imorgon är vår hälsovårdare-sexualrådgivare Tessi på jobb här på Decibel igen, orkar du vänta en dag till på svar?
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej.
Det är lite svårt att veta vad knölen är, men min gissning är att det är en körtel som blivit tilltäppt. Det är knappast någonting allvarligt men jag tycker ändå att det skulle vara bra om du bokade tid till en läkare så att du blev undersökt, främst med tanke på att du skriver att knölen har blivit större. En annan tumregel brukar vara att om det gör ont så lönar det sig att gå och visa upp.
Så jag tycker att du helt enkelt skall ta mod till dig och boka en läkartid så behöver du inte fundera mer på saken sedan.
Hälsningar
Tessi