Knöl vid roten 2
15.10.2015
Tack för snabbt svar på föregående fråga men nu en liten följd fråga! Vad kan man göra för förebyggande syfte så man inte får dem? Tvätta dagligen med ljummet vatten i duschen och? Vad mera? Hygientips och liknande?
Taaack! :) Rotn

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.10.2015
Hej.
Ja, det är nog ungefär de basic sakerna du kan göra. Tvätta med vatten varje dag. Annars finns det inte så mycket man kan göra. Talgkörtlarna finns ju som sagt på alla, och skall finnas, så dem varken kan eller skall man göra någonting åt. Men om du ser till att hålla dig ren och fräsch så gör du ju vad du kan för att inte talgkörtlarna eller hårsäckarna skall bli inflammerade. Men precis som i ansiktet så är olika människor lite olika benägna att få finnar och problem med hyn, så man får nog bara ta det som det kommer.
Kram!
Tessi