Konstig knöl på penis
11.02.2015
Hej,
Jag har fått en konstig knöl på min penis under förhuden som är ca 0,5cm i kvadrat vid ollonet som känns lite som brosk.
Är det här något jag bör vara orolig om?

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
13.02.2015
Hej! Du berättar väldigt kortfattat hur det ser ut och hur länge den har varit där. Vilket gör det lite svårt för mej att svara...
Kan det vara en inflammerad talgkörtel? Talgkörtlar kan du läsa mera om här. Ifall det stämde in kan du läsa vidare om hygienen och skötselråd här.
Hoppas det här hjälpte dej! Annars kan du visa upp det här åt en sjukskötare/skolhälsovårdare eller höra av dej igen i kommentarsrutan så kan jag försöka lotsa dej vidare.
Lycka till!  Med vänlig hälsning,   Annika       barnmorska - hälsovårdare