liten
26.01.2015
Hejsan. jag har problem med självförtroendet när det gäller tjejer. Mycket beror på min penisstorlek som alla tjejer tycker är för liten tror jag. Jag tycker också den är det. Jag har fått höra att jag inte ska tänka på det av min tjejkompis fast hon vet inte vilken storlek jag har. hon vet bara att jag inte är nöjd med den. jag har tänkt säga det men inte vågat eftersom jag är kär i henne. hon har sagt en gång förut att 13-15 funkar om den är grov. jag har bara 6 cm lång vid fullt stånd och lika grov ungefär. jag har aldrig sagt det till någon tidigare så de här är första gången. ska jag våga berätta för henne vilken penisstorlek jag har tycker ni? Hon är singel just nu och jag tycker vi umgås mer och mer och jag tror att hon gillar mig faktiskt. vi har kysst varran 1 gång. ps har ni varit med nån kille som haft min storlek och hur reagerade ni då? Tacksam för svar.

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
28.01.2015
Hej! När jag läser din text tänker jag spontant att du behöver förbättra din självkänsla och ditt självförtroende. Älska dej själv och också omvärlden (tjejerna) kommer att se dej som den personen du är. På Decibels sidor kan du bekanta dej med självkänsla här. Och självförtroende här. Det här är inte lätta begrepp! Ungdomsinformatörerna har sammanställt en fin lista på tips vad man kan göra för att få bättre självförtroende. Läs tipsena här!
Sen behöver nog både du och din vän veta mera fakta om penisar och deras utseende. Det kan ni gärna båda två läsa här! :) Längst ner på sidan finns en länk till en liknande fråga som du har ställt. Läs den frågan!
Sen förstår jag inte riktigt varför du menar att du behöver berätta åt henne om din penis' storlek!? Du vill väl nog egentligen att hon först ska vara kär i dej och tycka om dej som person? Att sedan efter det börjar ha sex är en naturlig följd av era känslor för varandra. Ett lyckat samlag för mannen och kvinnan handlar om såå mycket mera än om längden på snoppen! Det handlar mest om känslor - människans allra största njutningsorgan är hjärnan. Det handlar även om smekningar, teknik och förspel. Men allra mest om att ge och ta - en djup ärlig känsla om att man vill den andra väl.
Mitt råd till dej är att glömma måttbandet! Satsa på din egen självkänsla och självförtroende samt att behandla din tjej med vänlighet och respekt. Visa i ord och handling hur viktig hon är för dej - och hon kommer att falla som en fura för dej! :)
Lycka till!        Hälsningar    Annika      barnmorska - hälsovårdare