Mörka fläckar under pubis
12.08.2015
Under en längre period så har det dykt upp fläckar precis över snoppen
(där man har pubishår)
Som varierar i storleken motsvarande typ en tio-krona och mindre.
De är snäppet mörkare än min hudton.
De sticker inte ut på något sätt och de kliar inte eller besvärar inte på något sätt.
Vad kan detta vara? Johan

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.08.2015
Hej.
Jag tror inte att du behöver oroa dig. Det är vanligt att huden har en annan hudton vid könsorganen, detta eftersom det finns mer pigment här än på andra delar av kroppen. Så såvida de inte kliar eller i övrigt stör dig så behöver du knappast fundera mer på saken. Men om du ändå är orolig (och eftersom jag ju trots allt inte vet hur de ser ut) så kan du visa upp dem för en läkare vid hälsocentralen. Isåfall är det bara att boka en tid och visa upp dem.
Hälsningar
Tessi