ollonet
15.04.2015
hej! jag undrar om det svider lika mycket på ollonet när man har sex som när man rör på det?? eller är det bara jag som det tar skit ont om något rör om ollonet :P

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
17.04.2015
Hej! Svida ska det nog inte göra - varken vid sex eller annars heller. Du berättar väldigt kort vilket gör det rätt svårt för mej att svara på din fråga... Hur ser huden/slemhinnan på ollonet ut? Man kan ju ha en svamp- eller bakterieinfektion. Du berättar inte heller om hur länge du har haft bekymren. En god idé skulle säkert vara att du sköter din hygien rätt. Läs mera om det här.
Du berättar inte om det kan vara så att du kan ha en könssjukdom eller om det inte är möjligt. Ifall du kan vara utsatt för risken att du har fått en könssjukdom så behöver du kontakta din skolhälsovårdare/hvc för att få laboratorieremiss och ett prov tas. Du kan behöva medicin. Om könssjukdomar kan du läsa mera om här.
Ollonet är ju inte lika känsligt när man har sex för då finns där fuktighet som glidmedel emellan.
Hoppas det här hjälpte dej! Hör av dej igen om det behövs mera.
Med vänlig hälsning,  Annika     barnmorska - hälsovårdare