Ollonsträng
11.02.2014
Tjena får små sår på ollon strängen efter onani. Har inte för kort sträng men jag är torr. Finns de nå man kan göra åt de?
Är oskuls så de kan inte va nån sjukdom.

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
17.02.2014
Hej!
Pröva med att tillföra fukt, alltså inte vatten utan från en fuktande bassalva. På apoteket finns ofta en massa olika oparfymerade bassalvor att välja bland, med mera eller mindre fuktighetsgivande effekt. Det kan nog eventuellt också vara bra att tillföra lite fett i form av en hudolja. Även hudoljor finns i alla de sorter på apoteket, men vi skulle rekommendera en som inte innehåller mineralolja (eftersom det inte "andas") utan någon naturlig, som mandel- eller olivolja. Bepanthen, som man brukar smörja på allt från skrubbsår till små brännsår kan också hjälpa, den är både läkande och smörjande.
Och låt huden vila lite emellanåt ifall du onanerar ofta!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Lena