omkrets mm
08.06.2014
Hej o tack för en bra sida. Min fråga är om omkretsen på en kuk är viktigare än längden när det gäller tjejer o sex, min är 14 cm i omkrets är det mycket eller normalt?
Tycker tjejer att det är sexigt när man sprutar mycket sperma? ..

Ungdomsinformatören Liselott svarar
12.06.2014
Hej!
Tack :D
Njo, njä... Här finns kanske lika många svar som det finns tjejer i världen. Men en sak tycker nog alla tjejer: det är inte storleken som spelar roll utan vad han kan göra med sin snopp. Killar i allmänhet fokuserar ofta på storleken - men en stor snopp gör dig inte till en bättre älskare. Tvärtom kan framförallt en lång snopp faktiskt leda till besvär för tjejen och för sexet. En slida är nämligen inte hur djup som helst (i medeltal bara 15 cm djup när hon är sexuellt upphetsad), och kommer han för långt in kan han tynga för mycket mot cervix (livmodermunnen) och det kan både kännas obehagligt och göra riktigt ont i värsta fall. Långa snoppar kan göra tjejer rädda för att det ska göra ont, vilket leder till att de mer eller mindre medvetet spänner sig, vilket leder till att de är trånga och otända och till att sexet kan göra ont. Däremot är en slida väääldigt töjbar på bredden. Det ska ju faktiskt rymmas ut ett babyhuvud genom det hålet. Men här igen beror det på hur sexuellt upphetsade de faktiskt är vid tillfället. Ju kåtare desto våtare, halare och mer töjbar. Ju mer orolig de är för att de ska vara för trånga och han för bred/grov, desto större sannolikhet att de spänner sig och inte är tända nog och då kan nog en grov snopp göra ont, hur kort eller lång den än är. Så gott som allt hänger alltså på förspelet, stämningen, känslorna, tekniken, erfarenheten osv - väldigt lite sist och slutligen på snoppens form, alltså.
Du är på grövre sidan, eftersom medeltalet för en snopps omkrets vid eregerat tillstånd är 8-12 cm. Så take it easy med tjejerna, okej? Glidmedel kan vara till hjälp, likaså kondomer (brukar vara behandlade med glidmedel). Här kan du läsa mera om snoppar.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott (på basen av sexsnackarnas/sexualrådgivarnas tidigare svar på liknande frågor)