Onanera
08.06.2022
Vad kan man använda som glidmedel hemma när man ska onanera? Hur skall jag också göra för att bli hård när jag ska onanera, jag har inte gjort det förr Hej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.06.2022
Hej,
Som glidmedel kan du använda t.ex. en oparfymerad fuktighetskräm eller någon olja som du hittar hemma (massageolja, babyolja, ceridal-olja, kokosolja) eller också kan du köpa glidmedel från butiken, det finns ingen åldersgräns på att köpa det.
Oftast brukar penisen bli hård då man börjar smeka den på ett sätt som känns skönt. Du kan börja med att fantisera om någonting upphetsande samtidigt som du rör vid dig själv, då tror jag att det sköter sig själv. Kom ihåg att alla är väldigt olika i den ålder där du befinner dig just nu, och även om upphetsning kan fungera olika för olika människor så betyder det inte att det nödvändigtvis skulle vara "fel". Ta ingen stress utan gör det som känns skönt.
Kram,
Tessi