Ont i snoppen när jag kissar
10.10.2014
Tja
När jag kissar brukar det svida lite på ollonet, den sista millimetern typ.
Är det UVI? Ska jag kontakta skolsköterskan?
Och för ett tag sen (Någon vecka) hade jag pungbråck, men det försvann efter tredje dagen jag hade det, ska jag fortfarande kontakta skolsköterskan? Aj!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.10.2014
Hej.
Ja, jag tycker att du skall kontakta skolsköterskan. En grundregel är att det inte skall göra ont i penisen eller pungen, så om det gör det så är det bäst att kolla upp vad det beror på. Det är ju inte alltid någonting allvarligt.
Det var knappast pungbråck du hade om det försvann av sig själv. Pungbråck är inte någonting som kommer och går, och även om det skulle ha varit pungbråck (vilket jag alltså inte tror) så är det bra att bli undersökt av en läkare. Så börja med att snacka med skolsköterskan så kan ni tillsammans bestämma hur ni går vidare.
Hälsningar
Tessi