Penis
29.07.2015
Hej! Jag är 17 år och har en 3 cm lång penis och 9 vid stånd,Jag har haft lika stor penis de senaste åren men könshåret växer men inte penisen, är det någonting att oroa sig för eller kommer min penis stanna vid den här längden. Min pubertet verkar vara klar eftersom jag inte växer mera ( kanske 0.5 cm på ett halv år). Är det någonting som behövs undersökas eller ?

Ungdomsinformatören Jenny svarar
30.07.2015
Hej!
Enlig statistik ligger de flesta killars penisar där kring 9-20 cm vid stånd, så du hör nog till majoriteten. Det finns alltså personer som har kortatare och längre penisar också. Penisen växer ända tills 18-20 -års åldern, så din kan nog växa ännu -utvecklingen är individuell. Det är bra att komma ihåg att penisstorleken har inget att göra med hur skönt det är att ha sex. Du behöver inte vara orolig.
Läs gärna våra infosidor om storlek för att få veta mera, du kommer dit genom att klicka här.
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny