Penis storlek
05.01.2015
Tjenare! Tänkte bara ställa en fråga angående penis storlek, både i längd och tjockhet.
Är 15 bast, har legat 2 gånger, är en självsäker snubbe aldrig brytt mig om mitt underliv älskar den lille rackaren ändå, den är ca 5-6 cm slak vilket jag har hört är ganska normalt och 13,5-14CM vid bånge vilket jag också hört är ganska normalt iaf vid min ålder då den växer tills man är 18-20 år gammal, men jag undrar utan att ni svarar ja den har ej växt klart, för min ålder är detta en bra längd? Haft som sagt sex 2 gånger och ingen brud har klagat, båda oskulder så de visste la kanske inte mö men de har inte snackat om de och en vad jag har hört har sagt att jag hade stor "Kuk". Oroar mig mer över min tjocklek, den alltså är inte alls tjock min penis, den är hyfsat "liten" runt om, men haft sex och så, men är ganska osäker omkring andra snubbar haha sett att deras är mycket tjockare, och vet också att min ser mindre ut uppifrån men tittat i spegel och den ser fortfarande väldigt liten ut, haha.. finns de något man kan göra för att få den tjockare? ^^ MS

Ungdomsinformatören Sanna svarar
09.01.2015
Hej, Det låter nog som att du kan vara helt lugn.Det finns ju inget rätt eller fel vad gäller storleken. Lika som att alla tjejer har olika stora bröst så är också killarnas snoppar olika stora. Vissa har kortare och grövre andra har längre och smalare. Det ligger mycket i generna hur man blir skapt. Det brukar gå lite i arv. Men du har säkert hört att storleken inte har någon betydelse, det är hur man använder den som är det viktiga ;)
Precis som du skriver så kommer du säkert att växa en del ännu, men om jag var du skulle jag inte oroa mig över det här. Du är mycket ung att redan ha haft två tjejer, och säkert har ingen klagat. Mitt råd är att du fortsätter njuta av din kropp och är stolt över den. Man ska inte jämför sig så mycket med andra, jag vet att man ofta gör det när man är yngre men det har egentligen ingen betydelse vad nån annan har eller inte har. När det gäller så är det du och din tjej och då är det upp till er vad ni får ut av ert samliv tillsammans. Sen finns det inga sätt att skynda på utvecklingen, man måste nog bara vänta och ha tålamod.
Njut vidare av livet och kärleken, och du kan vara helt säker på att för den tjejen som väljer att ligga med dig är du den bästa, finaste och mest perfekte killen i världen <3
Hälsar ungdomsinformatören Sanna