Problem med förhud
14.05.2014
Hej!
Ja har alltså problem med förhuden. Den sitter som fast på endan av penisen med en remsa av hud. Det stör inte så mycket men har inte haft samlag så är inte säker. Skall ja fa å visa upp det?
Mvh FundersamKille

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
21.05.2014
Hej FundersamKille!
Ja, det är bra att fara och visa upp den, för det är mycket möjligt att de kan fixa till förhuden med ett enkelt ingrepp som går på ett par minuter med lite lokalbedövning. Det kan nog utföras av exempelvis en allmänläkare på HVC och klart att det vore bättre att göra det nu medan du eventuellt ännu växer. De kan snitta upp den del som sitter fast och det lilla såret läker nog snabbt. Det är inte ett absolut måste ifall du nog kan få stånd och utlösning när du onanerar utan problem, men precis som du säger kan det hända att det börjar störa dig under sex. Kanske spänner och drar det obehagligt i den under samlag, eller till och med gör ont. Så ta och boka en tid till läkare, för säkerhets skull, tycker vi.
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna