Prostata
16.04.2014
Hej jag är en kille som tycker om anal stimulering av min flickvän. Hon brukar smeka min prostata osv. Min fråga är , kan prostatan ta skada av sånt här? Använder inget våld eller vassa naglar. Aa

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
22.04.2014
Hej!
Prostatan tar inte skada av att den stimuleras så länge ni är försiktiga och det känns bra. Det är viktigt att inte vara för hårdhänt eller att ha för långa naglar, eftersom slemhinnorna i anuset tar lätt skada. Därför borde man gärna använda glidmedel när man för något in i anuset, även om det bara var ett finger. Det rekommenderas också att prostatan stimuleras först efter att mannen är ordentligt upphetsad.
Var också noga med hygienen och rör inte i underlivet (varken din eller hennes) med fingrarna som varit i anuset. Annars kan bakterier från ändtarmen hamna i underlivet och orsaka infektioner.
Ni kan alltså lugnt fortsätta som ni gör om ni båda njuter av det och är med på noterna!
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Sanna