rakt upp
12.09.2014
Min fråga berör framtiden.. Min snopp är ca 6-7cm lång och 10-11 cm vid stånd men finns det någon gräns för hur kort den får vara för att den ska slippa enda in? Då jag har stånd blir ollonet lila och snoppen står rakt upp (då jag ser ner på den ser jag öppningen) kommer det att ställa till problem eller kommer den att sjunka lite legre ner? Jag går på 8 och funderar blir den alls längre den är kort

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
15.09.2014
Hej!
På onsdag är vår ljuvliga specialungdomsinformatör, Tessi (hälsovårdare och sexualrådgivare) i jobb här på Decibel igen, så svar kommer då om det är okej? :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej!
Jag tror inte alls att du behöver bekymra dig inför framtiden då det gäller din penis. Storleken på den är helt normal och på basen av din ålder så tror jag inte att du har vuxit klart ännu. Som du vet är alla killars pubertetsutveckling olika och alla växer i olika takt, men det är inte ovanligt att killars kroppar växer och förändras ända till 17-års åldern. Så det är nog vara att ta det lugnt och vänta.
Flickors slidor är ju "elastiska" och formar sig runt penisen, och därför finns det inte något krav på hur lång penisen behöver vara för att "nå ända in". Det är också helt normalt att den pekar rakt upp, och jag tror inte att det blir några problem för dig att ha sex. Åt något håll pekar de ju alltid vid stånd, och det finns inget håll som är rätt eller fel.
Var inte orolig, det ordnar sig :)
Tessi