röd efter sex
13.05.2014
Hej! I förrgår hade jag oskyddat samlag med min tjej som varade lite längre än vanligt (Svårt att säga precis, men ingen enormt lång tid i alla fall.). När jag väl fick utlösning så kännde jag av att det skav i svängarna, och när jag som jag brukar tvättade av ollonet efteråt märkte jag små röda retningar, eventuellt små hål i den tunna huden på ollonet.
Nu, 2 dagar senare märker jag av det så att ollonet och förhuden är röd och retlig, dessutom samlas en massa vit gegga (smegma, då, förmodligen.) under förhuden. Mer än vanligt.
Jag lag på lite Bepanthen idag, men bättringen verkar slö. Vad kan jag och min tjej göra för att undvika saken i framtiden och kan ni ge lite allmänna råd och information om hur vanligt sånahär problem är etc..
Annars så skulle jag säga att min tjej nog blir ordentligt våt, men är kanske lite tajt iaf. Hon har p-ring, men den torde väl ej skava mot penisen trots att vi lämnar den inne när vi har sex. 19 år

Ungdomsinformatören Liselott svarar
21.05.2014
Hej!
Hördu vi funderar nog att det kanske beror på p-ringen i alla fall, den kanske nog skaver fastän du inte känner av det när du är "i full gång". Ollonet är ju också så känsligt att man lätt kan få lite skavmärken, irriterad hud eller röda märken där små blodkärl gått sönder av nötningen/användningen. Lite glidmedel kan hjälpa, men om hon ändå är tillräckligt våt, så kanske det bara handlar om p-ringen eller på längden på samlaget - även den starkaste snopp kan bli lite sliten av mycket användning. Det är nog därför det kommer mera smegma också, för att kompensera med kroppens eget smörjmedel så att säga. Men huden på snoppen läker nog ofta snabbt, så uppstår problemet igen så smörj mera bepanthen och låt den vila lite.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott