Runka
02.08.2015
Hej! Jag undrar hur dom skönaste sätten är att runka ja runkar ungefär 3-4gånger i v men de blir alltid de vanliga sättet att runka på liksom att bara dra ner och upp huden med ena handen så därför undrar jag vilka olika sätt det finns att runka på elr hur man får de skönare när man runkar? Tacksam för svar Fredrick

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
06.08.2015
Hej Fredrick!
Vår egen hälsovårdare-sexualrådgivare Tessi börjar jobba på Decibel igen den här veckan, så hon ska svara på din fråga så fort hon kommer i jobb :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej.
Det är bra att du är nyfiken och vill testa på nya grejer, och eftersom det bara handlar om dig själv så är det ju tryggt att experimentera utan att du löper risk för missförstånd eller pinsamheter. Egentligen är det ju bara din egen fantasi som sätter gränser för vad du kan hitta på, det går att hitta på ganska avancerade sexleksaker hemma om man känner för det. (Ett tips jag läst om handlar om att koka makaroner och fylla en termos med dem och sedan jucka i termosen - dock kan jag inte säga någonting alls om huruvida det är skönt eller ens värt besväret med att leta fram termos och koka makaroner, det är väl en smaksak som allting annat.)
Men två ganska basic tips, som du kan göra på egen hand eller tillsammans med en partner är:
1. Glidmedel. Allting blir roligare med glidmedel och om man inte testat det förut så är det garanterat roligt som omväxling.
2. Stimulera prostatan. Prostatan sitter bakom pungen, i mellangården (mellan pungen och anus). Du kan stimulera den genom att massera/trycka på mellangården medan du runkar.
Så finns det naturligtvis massvis med leksaker man kan beställa, men som sagt, det är säkert en smaksak vad var och en tycker om, så det är bara att testa sig fram.
Lycka till!
Tessi