runka
15.11.2013
Hej! Hur länge måste man runka för att det skall komma utlossning? Brukar runka typ 1 minut utan någon utlossning. Hur länge ska man runka? orolig 13-åring
Ungdomsledaren Lina svarar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
22.11.2013
Hej orolig 13-åring!
Ursäkta att du fått vänta på svar, här är rusning på frågor just nu! Över 200 st på 2½ vecka, men vi svarar så snabbt vi kan.
Du menar utlösning? Ja du, det varierar från kille till kille och ibland också från gång till gång (beror då på hur upphetsad han är och på situationen). En minut låter nog väldigt kort, men kan vara helt möjligt ifall killen är väääldigt kåt just då. Vanligtvis skulle vi nog tippa att det krävs en längre stund av rytmiskt, rätt snabbt runkande för att det ska komma utlösning/orgasm. Dessutom så måste ju kroppen vara mogen för det och hunnit så långt i puberteten att killen faktisk kan få utlösning också. De flesta killar brukar märka att de är fysiskt mogna för utlösning när de fått utlösning i sängen i sömnen under natten.
Hoppas du blev klokare av det här svaret - det gällar nog bara att orka hålla på alltså, eller vänta på att kroppen är färdig för det - och fråga mera bara ifall det är något mer du undrar över!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Lina