Sår på ollon efter sex
20.04.2015
Hej! I helgen efter jag och min kille haft sex så märkte vi att han hade fått två sår på ollonet, i liknande av skavsår. Det sved lite när man tog på det men inte alls mycket, 2 dagar efter svider det nu inte alls men det ser fortfarande likadant ut, 2 stycken sår eller vad man ska kalla det. Vi använde kondom också. Han säger att det kan vara för att han har tagit i lite för mycket och kondomen skavde på ollonet och han kände att det gjorde ont men körde på ändå, kan det vara så att det var kondomens orsak?
Blir jätteglad om jag får svar!!

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
22.04.2015
Hejsan! Fint att ni båda har bekymmer om hans välmående. :) Jo jag tror precis som ni att han fick ett (eller rättare sagt 2) skavsår. Eventuellt skulle ni behöva läsa på rätt kondomanvändning för att förhindra att det här händer igen. Det kan ha varit så att kondomen var lite fel påsatt när det gick så här. Ibland kan det ju bli lite bråttom... Läs gärna här.
Ifall sårena är kvar ännu kan ni köpa Bepanthen salva från apotek receptfritt. Salvan hjälper slehinnan att helna fortare. För det kan vara lite knepigt med sår på ollonet... Följ instruktionerna på förpackningen.
Med vänlig hälsning,  Annika       barnmorska - hälsovårdare