Snoppen
13.10.2023
Då jag runkar så jag försöker allt vad som går men för huden går bara att dra ner till halva ollonet. Och min sträng är jätte liten. Och var sitter anuset på killar? Älskar stora snoppar

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.10.2023
Hej,
Om din förhud är så trång att du inte kan dra den tillbaka helt så tycker jag att du skall tala med din skolhälsovårdare så att hen kan boka en tid till skolläkaren eller hjälpa dig att boka en tid till läkare på hvc för detta. Du kan också berätta om det för någon av dina föräldrar så kan de hjälpa dig att boka en läkartid. Sedan får läkaren ta ställning till vad som behöver göras. I vissa fall kan det räcka med att man får en salva utskriven som kan hjälpa medan det i andra fall blir aktuellt med ett ingrepp för att göra att förhuden inte skall vara så trång.
Problemet med väldigt trång förhud är dels att det kan vara smärtsamt att t.ex. ha sex, men också att det kan bli svårt att tvätta sig ordentligt vilket gör att det lämnar smuts under förhuden som man inte får bort och då kan det i sin tur leda till irritation eller infektioner.
Jag förstår att det låter skrämmande att besöka läkare för en så privat sak men läkare talar om dessa saker alla dagar så det finns verkligen ingenting att skämmas över.
Du undrar också varanuset sitter på killar. Anuset, eller ändtarmsöppniingen sitter på samma ställe för både killar och tjejer och det är därifrån bajset kommer. Så jag tror att du är bekant med det.
Hälsningar
Tessi