stond
17.06.2014
hur kan man undvika att få stond. när jag e me en tjej och sen när vi kramas kan man känna att jag har stond Bouner

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Praktikant vid Decibel Angelica svarar
23.06.2014
Hej Bouner!
Jaaa du, ett vanligt "problem" för de flesta killar i din ålder. Vi har faktiskt fått in en hel del liknande frågor hit till portalen, sök på "stånd" i stora sökfönstret och läs svaren på de andras frågor! Då ser du också ganska tydligt att du är långt ifrån ensam ;)
Ett tips man brukar ge är att du kan försöka tänka på något avtändande eller obehagligt eller tråkigt när du vet att du är i en situation då du brukar få stånd. Testa det nästa gång. Annars kan vi inte annat än försöka trösta dig med att det kommer att gå över ju äldre du blir. Det är pga alla hormoner som snurrar runt i kroppen på dig du får stånd, t.o.m i situationer som inte alls är tändande. Det är helt normalt, även om det kan bli väldigt jobbigt.
Sen hör du: det att du får stånd när du kramas med en tjej är väl egentligen inte så jääättefarligt? Det är ju bara en komplimang till henne - och inget du kan kontrollera. Det är inget att skämmas över, även om det lätt blir så ändå. Men snaaart kommer du att kunna kontrollera ditt stånd bättre, så håll ut nu bara!
hälsar ungdomsinformatören Liselott och storasyster/sommarjobbare Angelica