talgkötlar på penis
19.06.2014
Hej jag har mycket talgkötlar på penis och kommer nått vitt som från finnar ur dom. Hur får jag bort dom ? Finns det något att köpa emot detta ? Behöver verkligen svar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
24.06.2014
Hej!
Alla killar har talgkörtlar över hela penis, över hela pungen och över hela kroppen - de bara syns så mycket bättre på snoppen och pungen eftersom man inte har något underhudsfett där. Det vita som kommer ur dem är talg och det ska man inte trycka ur dem. Talgkörtlarna har en viktig funktion, att smörja huden och hålla den smidig, så du ska absolut inte ha bort dem - och det finns heller inga produkter för detta. Inte heller ska du peta och klämma på dem för att de då kan bli infekterade. Låt dem vara bara - ALLA har sådana! Hos vissa syns de tydligare, hos vissa är de större, hos vissa sitter de tätare - men allt är lika normalt.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott (på basen av sexualrådgivarnas tidigare svar på liknande frågor)