Trång förhud
02.03.2015
Hej, det är så att jag lider av trång förhud. Jag kan knappt dra tillbaka den. Det tar inte sjukt när jag kissar, men då ja onanerar kan jag inte dra så långt tillbaka.
Jag skulle inte vilja gå till skolhälsovårdaren, utan undrar om det finns någon salva man kan köpa på apoteket? :)

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
04.03.2015
Hej!
Nej. Det finns ingen salva du kan köpa från apoteket.
Du är ung ännu och inte helt färdig i din pubertetsutveckling. I viss mån kan man tänja ut förhuden genom masturbation. Det är synd om du inte kan tänka dej att gå till skolhälsovårdaren. Skolläkaren då? En annan läkare på hvc? På Decibels info-sidor finns det en del i detta ämne. Läs här. Och så måste du helt enkelt själv avgöra om du väntar lite på att du växer klart eller om du behöver söka dej läkarhjälp nu.
Med vänlig hälsning,   Annika       barnmorska - hälsovårdare