Vad är bekvämast?
13.11.2013
Vad skulle vara skönast? Vet att en del killar har små snoppar och andra större men vad skulle vara skönast för en tjej?
Om det är någon kille som ser min fråga och tror att det är ett krav på att ha en stor snopp och att alla tjejer tycker det så är det inte så!
Jag som många andra skulle inte låta en killes snoppstorlek avgöra om jag ska vara ihop med honom eller ej.
Men jag var bara lite nyfiken :) och får tjejer ställa frågor här? Passade bara in i detta kategorin :/ Nyfiken

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
21.11.2013
Hej Nyfiken!
Först: naturligtvis får tjejer ställa frågor i kategorin Killens underliv - och killar får fråga om tjejers underliv! Det är bara bra att ni funderar på hur grejorna funkar på varandra, så vet ni mera sedan när ni får "personlig kontakt" med dem ;)
Det här med snoppstorleken funderar de flesta killar på, men även tjejer (vilket du ju är bevis på), för det är klart att vi tjejer också funderar huruvida det kommer att bli skönt eller om det kommer att ta ont och hur den kommer att kännas. Men det finns två stora sanningar om just det här med snoppstorleken som är tusen gånger viktigare än centimetrar hit och dit.
Den första sanningen är att det som verkligen spelar roll för hur skönt det kommer att kännas för henne är hur sexuellt upphetsad hon är. Är hon nervös, obehaglig till mods, osäker osv, så kan även en "liten" snopp göra ont eller kännas obekväm, för då är hennes slida trång och torr. Men har paret haft ett bra eller långt förspel, om hon verkligen VILL ha sex - och gärna tycker uppriktigt om honom, så då är sannolikheten så mycket större att hon ska njuta oavsett hur stor eller liten han är. Se, är man riktigt kåt, tänd, så kramar slidan ihop sig eller töjer ut så att de flesta snoppar känns precis passliga. Men med viss reservation, för tjejers slidor är inte hur djupa som helst, så det är inte sagt att stoooora snoppar ens ryms in ordentligt och han måste vara försiktig för att inte stöta för hårt mot "botten" av henne. Å andra sidan så är slidan mest känslig ungefär 2-3 cm in från mynningen, så därför kan en liten snopp räcka alldeles utmärkt för att göra det skönt för henne. Är hon riktigt het, så kan till och med ett lillfinger räcka. Och det är ju dessutom så att 1) det är klitoris som är allra känsligast och den sitter ju på utsidan (en del tjejer kan inte ens få orgasm utan att klitoris smeks/gnuggas under samlaget) och 2) vårt "kåthetscentrum" sitter mellan öronen och inte mellan benen! Det är ju hjärnan (tankarna, känslorna, stämningen) som styr hur upphetsade vi blir!
Den andra stora sanningen är att om man verkligen har känslor för sin partner, är kär eller älskar honom, så känns hans "don" bra oavsett hur stor snoppen är. Som sagt, "sexcentrum" sitter i hjärnan, så vad vi känner för sexpartnern ifråga spelar enormt stor roll. Är man kär, så känns det man gör tllsammans å ett heeeelt annat sätt än med ett one-night-stand eller med någon man inte riktigt bryr sig om. Då är det inte heller bara älsklingens fysik (kroppen, storlek, kunnigheten, erfarenheten osv) som påverkar, utan man kanske vågar visa bättre hur man vill att han ska göra, kanske kan prata om det, kanske kan skratta lite tillsammans när det känns fumligt och nervöst osv. Det är ofta just därför som en kille som haft långa förhållanden är en bättre älskare än en som haft många korta förhållanden - för i ett långt förhållande hinner man lära sig om varandras kroppar, om sexteknik osv. Upplevelsen av sex blir så mycket större om det är känslor med.
När det gäller snoppstorleken överlag, så är snacket om att det ska vara stora grejer ganska så ytligt sist och slutligen. Typ som när killar snackar bröststorlek - sedan när de blir kära spelar det inte längre någon roll hur stora bröst flckvännen har ;) Men som sagt, killar som sett för mycket porr får lätt komplex för sina snoppar, eftersom få normala män har lika stora bautastenar som de i porrfilmerna... Så man ska akta killars självförtroende också, de är ofta känsliga när det kommer till utrustningen!
Hoppas du blev lite klokare? Fråga mera bara ifall du funderar på något mer.
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Lena