Vårt liknande prick
17.06.2014
Hej, jag har en stor prick på min penis som liknar en sorts vårta. Det ser ut som något finns i denna saken. Vet inte vad detta är men när man tar på den så är det som finns i väldigt hårt. Den sitter på undersidan av själva skaftet. Den gör inte ont eller kliar. Är lite orolig över detta (har inte haft sex med någon än)

Ungdomsinformatören Liselott svarar
24.06.2014
Hej!
Det kan nog vara något som du borde låta undersökas av en läkare. Att det skulle vara tex en kondylomvårta är osannolikt såvida du inte haft oralsex eller smeksex med någon. Och att det skulle vara en infekterad talgkörtel eller hårsäck låter det inte som, eftersom den inte ömmar, men det är omöjligt att veta säkert. Mer tänkbara förslag har vi på våra infosidor om Snoppen. Så gå och få dig undersökt till närmsta HVC (ungdomsmottagning i Sve).
Hälsar ungdomsinformatören Liselott (på basen av svar av sexualrådgivarna på liknande frågor)