Knöl under penis
25.03.2019
Hej
Jag har haft en knöl under min penis nu i ca en månads tid förut var den mycket större en dag var den lite vitaktig och då klämde jag på den för att jag trodde det var en finne och då klämdes den som en vanlig vinne
Knölen har nu blivit mycket mindre och syns bara om man kollar efter den eller känner efter
Förutvarande knölen öm men det är den inte längre utan den är bara där
Jag är orolig att det är en tumör eller något.
Knölen sitter på roten av penisen precis under huden och har ingen speciell färg. Byggarebob

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.03.2019
Hej.
På basen av det du skriver låter det som en inflammerad talgkörtel. Talgkörtlarna finns egentligen överallt på kroppen men är extra synliga vid penisen eftersom penisen inte har något underhudsfett. Talgen är ett fett som bildas i huden för att huden skall hållas frisk och mjuk, men ibland händer det att en körtel blir tilltäppt och då kan den inflammeras, lite som en vanlig finne.
Jag tror inte att du behöver oroa dig alls över denna knöl. Sannolikt var det bara en finne eller en talgkörtel och nu får du bara följa med hur den läker.
Ingen panik.
Kram
Tessi