Normalt ?
14.08.2019
Hej, igår kollade jag porr som vanligt men då jag kom så kom det (väldigt) mycket mer än vanligt. Skulle gissa något mellan 1 och 1,5dl. Är det normalt? Jj
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
16.08.2019
Hej,
Det kan vara olika från gång till gång hur mycket utlösning det kommer. En sats utlösning är cirka 3-5 milliliter, ungefär en tesked. Det kan komma olika mycket beroende på när du hade utlösning senast, hur upphetsad du är och hur lång tid du har varit upphetsad. Det är ofta svårt att själv uppskatta hur stor mängd det kommer, då utlösningen kan se olika ut från gång till gång, den kan vara mer flytande och tunn ibland, därmed upplevas som större mängd, och ibland kan den vara lite mer klumpig och kletig, och därmed upplevas som mindre mängd.
Kram!
Malin Wiik-Norrman