Onanera
14.08.2015
Hej
Undrar om ni har något tips på hur man kan onanera skönare, och om det är ovanligt att personer i min ålder onanerar? (Är 13)

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.08.2015
Hej,
Det är jättevanligt att personer i din ålder onanerar, nästan alla gör det, så det låter helt normalt och det är ingenting du behöver skämmas över. Bara att fortsätta.
Alla människors kroppar fungerar lite olika, och därför varierar det lite från person till person vad man tycker att är skönt. Mitt bästa tips skulle därför vara att helt enkelt pröva dig fram för att ta reda på vad just du tycker att är skönt. Men många tycker att det är skönt att onanera med glidmedel. Du kan t.ex. testa med lite vanlig matolja (t.ex. olivolja). Lycka till!
Hälsningar
Tessi