ont i penis efter försök till analsex
27.11.2018
tja!
jag försökte ha analsex med min tjej idag och vi använde glidmedel och allt men det gick inte, kunde inte få in den och jag kämpade och tryckte verkligen min kuk halvslakande eller blev halvhård för det helt enkelt inte gick oavsett hur jag försökte. Men grejen är den att jag tryckte ganska hårt och länge med min kuk utan att få in den och jag undrar om trycket är farligt för jag är lite öm i kuken, eftersom den var halvhård så kan den böja sig liksom mer än vad det skulle gå om den var helt hård om du förstår hur jag menar. (det slutade upp med att hon gav mig en avrunkning istället som gav en sjuk orgasm). abbe

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.12.2018
Hej.
Jag tror inte att du behöver oroa dig över att trycket skulle ha skadat din penis. Men en förutsättning för att man skall kunna genomföra ett samlag är i allmänhet att man är hård, eftersom det annars är svårt att få in penisen oavsett hur hårt man trycker. Och att trycka så hårt så att man får ont är oftast inte till någon större fördel då det handlar om sex. Hur tror du att din flickvän upplevde det trycket??
Vid alla former av sex, och analsex i synnerhet är det jätteviktigt att man är försiktigt. Måste man ta i med våld så gör man inte rätt. Risken finns då att du skadar antingen dig själv eller din flickvän. (i detta fall mer sannolikt din flickvän, och ringmuskeln är inte en muskel man vill skada.)
Så gör rätt eller låt bli i fortsättningen. Bra att ni använde glidmedel men analsex är inget självändamål. Det är ju inte meningen att du skall behöva kämpa för att få in din penis i henne, för det är sannolikt inte skönt för nån av er. Testa på nytt, men med tålamod och försiktighet, OM ni båda två vill det.
Tessi