Penis känns skum på nedre delen (efter halva typ)
16.05.2019
Hej.
Min penisen känns annorlunda vid roten upp till halva penisen jämfört med från toppen till halva penisen. Det känns typ som att den delen vi rotten är mindre töjbar och mindre känslig än den delen från toppen. Alltså känns som att delen från roten är gropig eller som små kullar typ. Tänker typ michelingubben, så känns det om man känner mellan området från roten till halva penisen. Flera dalar och kullar typ. Är typ orolig att det ska vara nåt fel, att blodet inte flödar ordentligt eller att den delen krympt eller inte utvecklats till fullo. Den delen från toppen är mer bastant och slät och har inga kullar. Erik

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.05.2019
Hej.
Inuti penisen finns det svällkroppar (som fylls med blod då man har stånd), och dessa är inte alltid helt jämna eller symmetriska. Precis som kroppen i största allmänhet så ser alla penisar olika ut, och svällkropparna kan vara lite olika placerade. Jag tror inte att du behöver oroa dig över att någonting skulle vara fel.
Om du ändå oroar dig så tycker jag att du skall besöka en ungdomsmottagning och diskutera saken, men jag tror att du är helt normal.
Kram
Tessi