Sex
13.12.2021
Hej, jag och min flickvän har planerat att ha sex (första gången för båda två) när vi ses om typ en och en halv vecka (även fast hon bor nära mig ses vi inte så ofta, så därför kände vi att vi behövde något som ger oss samhörighet när vi ses) och problemet är att jag har ganska trång förhud. Hon vet om det, men jag vill ändå ha sex med henne, det är inte riktigt ett problem att få förhuden bakdragen, men den spänner ganska mycket när den väl är i position bakom ollonet. Finns det något jag kan göra för att få den att inte spänna så jättehårt sedan när vi ska göra det, på så pass kort varsel?
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
17.12.2021
Hej,
Vad mysigt att ni känner er redo!
Tyvärr finns det inget du kan göra på så här kort varsel! Mitt bästa tips är att du kontaktar vården så du kan få en kräm du smörjer med, som gör att förhuden töjer sig lite. Det låter som om det är såpass liten trängsel att krämen kanske skulle kunna räcka för att hjälpa dig!
Om ni trots detta vill ha sex, ta det försiktigt och gör så mycket du förmår! Jätte bra att du berättat för din tjej, då kan ni ta det lugnt tillsammans och avbryta ifall det för för ont! Lycka till!
Kram!
Malin