Vatten i anuset
18.05.2019
så jag är en 14 årig pojke som för 1 halvt år sen böjrade experimentera med att läga in finger i anuset ny har jag gjort det men jag är inte gay jag tycker fortfarande om flickor men jag såg en porr video när en flicka lag vatten i sin vagena och jag ville testa det men jag har ingen vagena så jag lag det i anuset iställe jag goglade och hittade att det var farligt att göra det ofta men det är så skönt jag gör det 2 gånger per dag varenda dag jag tänkte kan det vara farligt???

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.05.2019
Hej.
Grattis till att du har hittat någonting du tycker är skönt. Och bara för att du har upptäckt att anus/ändtarmen är en erogen zon så betyder det ju inte att du är bög, precis som du skriver.
Jag vet inte hur du gör då du lägger in vatten i ändtarmen, men det vanliga är kanske att man gör det med en handdusch. Precis som du skriver så är det inte helt riskfritt att göra det, men det är inte heller så lätt att sätta nån gräns för hur ofta man kan göra det utan att det är skadligt, det handlar nog mer om hur man gör.
Det jag antar att du gör (???) är att du fyller ändtarmen med vatten så att du känner att den spänns ut, och att du sedan släpper ut vattnet. Risken med detta, som jag ser det, är dels att du kan skada den yttre ringmuskeln med själva slangen om du är oförsiktig, men en större risk är det att du fyller på med vatten för snabbt och med för hårt tryck så att det skadar den inre ringmuskeln. Den inre ringmuskeln är inte viljestyrd utan den fungerar reflexmässigt av tryck, och det är svårt att veta exakt hur den reagerar på att "retas" två gånger om dagen av det du gör. Speciellt då jag inte känner till exakt hur du gör. Jag kan också tänka mig att slemhinnorna i ändtarmen kan bli sköra och irriterade av det i längden.
Huvudregeln i detta (som med analsex i största allmänhet) är att det inte får göra ont. Gör det ont så gör man fel. Smärtan är en viktig signal, och den måste i detta fall tas på allvar.
Jag tycker att du skall försöka variera dig lite mer och hitta ett annat sätt att njuta på, så att detta inte är det enda. Du behöver helt enkelt din ändtarmsöppning att hållas intakt, så var försiktig. På större varuhus (iaf Citymarket) säljs numera sexhjälpmedel, t.ex. små vibratorer. De kostar runt 27 euro. Jag föreslår att du skulle investera i en sådan så att du får lite variation. Även med dessa måste man givetvis vara försiktig (dels att inte ta i för hårt och dels att se till att hålla i vibratorn ordentligt så att den inte slinker ur greppet) men jag tänker ändå att en vibrator med glidmedel kan vara snällare mot dina slemhinnor och lite lättare att kontrollera än vattentryck.
Lycka till.
Kram
Tessi