Könsjukdom ?
08.04.2019
Har fått massa pikar på sidorna på förhuden har läst vet inte riktigt var det är men hoppas på körtlar men är inte hundra och har under ollonet snälla hjälp är 15 har hafft det i ett år Adam

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.04.2019
Hej.
Jag tycker att det du beskriver låter som penila papler. Så jag tycker att du skall bildgoogla på det och se om det ser liknande ut.
Penila papler är inte en könssjukdom och det är inte farligt. Det smittar inte. Det är rätt vanligt att killar har det i någon mån, och oftast är det precis vid ollonkanten som de förekommer. Man kan ta bort dem, men det är inte heller nödvändigt.
Beroende på om du har haft sex så kan jag givetvis inte svara på om det kan vara en könssjukdom eller inte. Så OM det finns en sådan risk så är det bäst att du kontaktar en läkare på hvc så att de kan lägga remisser till prov. Du kan kontakta hvc även om du inte har haft oskyddat sex och bara vill kolla upp vad det är, men min gissning är nog att det är helt ofarliga penila papler.
Sköt om dig!
Kram
Tessi