A-ungdomshem
13.08.2014
Kom på en till fråga eftersom jag blir inlagd idag dit, blir man behandlad som ett barn där, jag e ju endå 15 nästan vuxen ja. Jag är lite otrygg

Ungdomsinformatören Sanna svarar
15.08.2014
Hej, som jag skrev i ditt första inlägg, Du ska inte behöva vara rädd eller otrygg. Det kommer att gå jätte bra. Allt kommer säkert att kännas ovant och lite läskigt idag och kanske hela veckan, men sen blir du van och så kommer du säkert att tycka att det blev riktigt bra sen. Nu vet vi ju inte orsaken till detta och inte heller vart du farit men det som vi kan säga säkert är att du kommer att bli väl omhändertagen och ska inte behöva vara rädd eller otrygg. Personalen dit du kommer är till för att hjälpa och stödja dig. De kommer säkert att behandla dig på rätt sätt, inte för barnsligt men inte heller som att du skulle vara vuxen och måsta ta ansvar över allt i livet. De är experter och har varit med om detta hundratals gånger förr, det är deras jobb. De vill att allt ska gå bra för dig, annars ser det illa ut i deras papper ;)
Kram från ungdomsinformatören Sanna