Ätstörning 2
24.05.2015
Jag frågade en fråga här om jag kunde ha en ätstörning, och då sa ni att jag antagligen hade varje fall samma tänke sett som en anorektiker. Alltså att jag får kväljningar av mat och väger lite. Dock så VILL jag mer än ALLT gå upp i vikt och skulle gärna va "tjock" utan att jag skulle bry mig.
Bara jag går upp i vikt.
Vet dock inte hur jag ska gå till väga? Vem ska man prata med? Och vad kan man göra åt de? För känns som jag är helt fast i en ondbana som aldrig kommer ta slut...
Kram Orkar inte mer 2

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
27.05.2015
Hej igen! Bra att du hör av dej igen! För mej visar det att du verkligen vill ha hjälp. Jättefint! <3
Kan du vända dej till en skolsköterska, en skolläkare? En Ungdomsmottagning? Jag jobbar ju i Finland på en finlandssvensk ungdomsportal därför har jag lite svårt att veta hur systemet fungerar i ditt land... Men de får hänvisa dej vidare. Jag kan på basen av det här inte avgöra hur mycket hjälp du behöver men du behöver samtal, kanske terapier, kanske föra matdagbok, kanske gå på fysiska läkarkontroller, kanske näringstillskott, kanske näringsterapeut. De vet bäst och de tar nog bra hand om dej!
Sök dej nu bara modigt vidare för hjälp! Så ska du se att du relativt snabbt märker att du börjar må bättre.
Kram!       Annika       barnmorska - hälsovårdare