Bröst
16.03.2019
Hej! En kort fråga här. Mina kusiner har stora bröst och idag var jag hemma hos de och de snackade om bröst och jag har små bröst. Och jag har fått min mens så jag undrar kommer de att fortsätta växa eller att vara samma storlek? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.03.2019
Hej.
Med tanke på din ålder så kommer dina bröst högst antagligen att växa ännu. Väldigt få tjejer är färdigutvecklade ännu i din ålder (många har knappt börjat utvecklas då ännu). Men det är helt omöjligt att säga hur stora dina bröst kommer att bli. Du och dina kusiner är för visso släkt, men ni har inte så likadana gener att ni nödvändigtvis skulle utvecklas på samma sätt (två systrar kan ju också se totalt olika ut trots att de har samma föräldrar).
Det bästa du kan göra är att ha tålamod, och att inte jämföra dig med någon annan. Du är helt unik och det finns ingen annan som du. Var stolt över det.
Kram
Tessi