Fryser!
30.01.2015
Tja på er!
Det är så att jag börjat fundera på en sak. Jag undrar hur i all världen jag fryser så mycket. Speciellt när jag skall sova jag har duntäcke, extra batteri, ullsockor, onepiece endå skakar jag och fryser. Jag tränar och är väldigt fysisk aktiv. Maten lite si som så men jag äter men med kontroll av näringsintag(inget ÄS) jag röker inte, dricker inte jag lever HÄLSOSAMT. Jag har 168 i Hb. Har haft en del problem med käken också, men jag får massage 1 gång i veckan av en fysioterapeut. Jag undrar om mina spända nack o käkmuskler kan orsaka att jag fryser så jag dallrar...

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
Ungdomsinformatören Sanna svarar
03.02.2015
Hej!
Vår egen hälsovårdare Annika kommer i jobb här på Decibel imorgon onsdag, hoppas du kan vänta på svar tills dess?
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej på dej! Vi har diskuterat alla dina frågor här på Decibel. Vi är oroliga för dej.
Har du någon verklig person du kan tala med? Inte en person att skriva med över cyberspace utan en person som du träffar regelbundet. En person som lyssnar på dina tankar och din oro. En person som kan hjälpa dej att göra beslut och få dej att må bra. Det kan vara en psykoterapeut, en handledare eller en coach.
Trots alla våra svar åt dej visar du genom nya frågor att vi inte har kunnat hjälpa dej. Vi vill dej väl och hoppas att du hittar ett stabilt stöd i ditt liv. Kanske skolhälsovårdaren eller en lärare kan rekommendera en person som skulle passa åt dej. Ni behöver få en lång och regelbunden kontakt för att hitta varandra och för att du ska kunna få det stödet du behöver. Ge inte upp för lätt - ibland kan sådana här stödsamtal hålla på i många år.
Styrkekram,   Annika Liselott och Sanna