hej :(
05.09.2014
Hej decibel! Igår blev det riktigt jobbigt vid maten, jag började gråta, för vem vill äta kål låda. Skolhälsovårdaren tog mig till hennes rum o diskuterade med mig på skarpen. Hon sa att jag måste börja äta nu. Hon ringde föräldrarna-Får hon göra så? Och fick då föra mig in till barnavdelningen, så nu e jag här, vet int alls hur länge jag skall vara här. Läkarna sätter in en slang åt mig snart. De verkade oroliga varför?? Jag skall fara på en massa undersökningar idag. Å ja vill int vara här, här bestämmer ju vuxna över en, varför gör vuxna sånahär saker? Jag börjar ju faktiskt bli vuxen snart. kinki med mat

Ungdomsinformatören Sanna svarar
10.09.2014
Hejsan, kinki med mat
Jag undrar om du har bort lite av din berättelse här nu. Det brukar inte gå så där hastigt fram. Om du inte gillat kållåda i skolan, blir du inte hastigt och lustigt intagen först till skolhälsovårdaren och sen genast till barnavdelningen. Det måste vara något mera bakom det här. Men vi vet ju att du skrivit hit förr, så kanske du menar att det under en längre tid gått till så här. I dina tidigare frågor har det ju också framkommit att folk har oroat sig för dig och ditt ätande. Vännen, nu är du ju på rätta stället för att komma vidare från det här, du är bland experter som vet hur de ska hjälpa dig att börja må bättre. Lita på dem och låt dem hjälpa dig. Om du inte låter dem hjälpa dig så kan de inte hjälpa, tyvärr. Ingen gör något av detta av ondo mot dig , de vill bara ditt allra bästa. De vill att det ska gå bra för dig och att allt ska ordna sig för dig <3
Jag hoppas du låter dem hjälpa dig,
Kramar från ungdomsinformatören Sanna