Hjärtat slår i otakt 2
10.07.2015
Kan man åka dit själv utan föräldrar? För jag har redan pratat med min mamma och hon har bara sagt att jag måste träna mera, så hon orkar inte komma med mig till HVC om jag bara är i dåligt skick.. Julez

Ungdomsinformatören Sanna svarar
13.07.2015
Hej, du kan nog fara ensam utan föräldrar till ditt HVC. Detsamma gäller samjouren. Ring och boka en tid, om du tänker HVC (du hittar tel nr på kommunens hemsida) och berätta hur du känner det och att du vill komma på en kontroll. Det borde inte kosta något när du är under 18 år. Vi ska hoppas att din mamma har rätt och att det inte är något fel med ditt hjärta, men det är ändå en sån sak som man nog ska kolla upp om man är orolig. Börja vid HVC och så kan de sända dig vidare ifall de anser att det behövs.
Kramar från ungdomsinformatören Sanna