Impotens
26.01.2019
Hej, jag har fått ett flertal avsugningar av min tjej, och haft sex en gång. Jag har däremot inte kommit en enda gång, förutom idag, då jag låg kvar i ~7 minuter och runkade för att inte få blue balls. Jag undrar om detta är för att jag inte kommer snabbt, normalt sett runkar jag ungefär 10min och hon brukar suga i typ 5. Eller kan detta bero på att jag har torrunkat för mycket? Jag har endast använt glidmedel, eller smörjning, ungefär 10 gånger under de tre-fyra åren jag runkat. Kan jag ha lurat min peepee och hjärna att det är så det känns att ha sex? Kommer det här gå över när jag blir mer van? GeMigViagra

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.02.2019
Hej.
Som du säkert har märkt så känns inte oralsex eller penetrativt sex likadant som att runka. Då du runkar så avgör du själv takt, tryck och område som påverkas. Oftast är det ju då förhuden som förs fram och tillbaka över ollonet. Vid oralsex är det (beroende på teknik) oftast läpparna som förs fram och tillbaka, och själva området som trycket är fördelat på är mindre än då du använder handen. Så givetvis känns det helt annorlunda.
Jag tycker inte att du skall oroa dig över att du inte har kommit genom oralsex, det är sannolikt ingenting som är fel utan det känns bara annorlunda, och antagligen "lite mindre" än då du runkar. Det ni kan göra är att kombinera oralsexet med att hon runkar av dig om det känns viktigt för dig att komma.
Så handlar det givetvis också om avslappning, och att det är lättare att komma om man känner sig avslappnad. Så jag tror att detta kommer att lösa sig av sig själv.
Kram
Tessi